پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230220
ارز پاشي با مقابله با جريانات سفته بازي متفاوت است
تاریخ انتشار : 1399/04/07 08:53:35
نمایش : 1438
رئيس‌کل بانک مرکزي در يادداشت اينستاگرامي نوشت: ارزپاشي با مقابله باجريانات سفته بازي متفاوت است.تکانه اخير موقتي و در حال گذار است. بانک مرکزي بدون هيچ هيجاني، حرکت بازار ارز را رصد مي کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، همتي، رئيس‌کل بانک مرکزي در يادداشت اينستاگرامي نوشت: بانک مرکزي و سياست گذاري پولي و ارزي در شرايط عادي کاري پيچيده است، البته اين به معني عدم بيان آنچه بانک مرکزي انجام مي‌دهد، نيست و من نيز، بر اين اساس، همواره تلاش کرده ام تا صادقانه، سياست‌ها را به مردم عزيز توضيح دهم تا خطاي شکل گيري واقعي انتظارات راکاهش دهم. اين بخشي از وظيفه من است.

۱- درمقوله رشدنقدينگي، عليرغم اينکه در سياست پولي جديد، کانال انتقال سياست پولي، حجم نقدينکي نيست، ولي در هر صورت بار ديگر يادآور ميشوم که رشد نقدينگي از ابتداي امسال تا نيمه خرداد، در مجموع، با احتساب خريد ارز، منابع مقابله با کرونا، و تنخواه دولت، به ۶/۲ درصد رسيده است. حتي اگر در بدبينانه ترين حالت همين روند را تا آخر سال داشته باشد (که بسيار بعيد است)، نرخ رشدنقدينگي کمتر از رشدسال گذشته بوده ودرراستاي همان هدف تورمي است. بي اطلاعي برخي از اطلاعات واقعي نبايد دستآويزي براي تشويش اذهان و دميدن بي ثباتي شود.

۲- دلايل نوسانات بازار ارز را توضيح دادم. بديهي است براي چنين دوره‌هايي که تکانه‌هاي کوتاه مدت را در اقتصاد تجربه مي‌کنيم، هيچ بانک مرکزي متعهد ، و آگاهي ، منابع خود را در بازار « نمي پاشد». بانک مرکزي، قطعاً با نوسانات سفته بازي مقابله مي‌کند و روند سه روز اخير نيز نشان داد که بازارسازي قدرتمند در بازار، از هرگونه بي ثباتي و تلاطم جلوگيري خواهد کرد. خيرخواهان مي‌دانند که ارز پاشي با مقابله با جريانات سفته بازي متفاوت است. تکانه اخير موقتي است و در حال گذار، و بانک مرکزي بدون هيچ هيجاني، حرکت بازار ارز را رصد کرده و همانند دوسال گذشته با مديريت نوسانات، بازار را به سمت تعادل هدايت خواهد کرد.

منبع: مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html